Sportnörd nej, innebandynörd ja

Det blev 13 timmars hårt jobb i stan igår. Detta bestod främst i att se två filmer på bio, "Benjamin Buttons otroliga liv" och "Mammut". Två bra filmer som kan rekommenderas. Övrig tid bestod i att uträtta olika ärenden både i eget intresse och för innebandyns räkning. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med dagen som helhet, även om bankboken blev lite tunnare...
****

På grund av för lite folk, så blev dagens P96-match inställd och jag fick nöja mig med att se F96 spela mot Holmsund. Det blev förlust med 1-6 och jag kan inte låta bli att imponeras av Holmsunds bollskicklighet. Detta är ju inget unikt för just det laget, utan jag tycker att alla Holmsunds-lag på tjejsidan är så otroligt kompetenta när det gäller detta. Där ligger vi som förening lite efter, men jag har goda förhoppningar om att vi kommer att komma ikapp.
****

En annan grej som jag reflekterade över idag är hur mitt sportintresse har förändrats de sista åren. Tidigare var jag genuint sportintresserad och följde och gladdes åt svenska framgångar i alla möjliga sporter. Numera bryr jag mig nästan bara om innebandy, fotboll, NHL-hockey, cykel och NFL. Idag tog så svenskar pallplatser i världscupen i tre olika vintersporter och visst är det kul att det går bra, men jag känner samtidigt att jag inte skulle bry mig ett dugg om de inte skulle ha tagit dessa placeringar. För mig var det viktigare att United gick vidare i FA-cupen, än att Björn Ferry vann ett VC-lopp i skidskytte. Ett annat tydligt exempel är att Dalens förlust mot Balrog idag, berör mig så mycket mer än vad handbollslandslagets uttåg ur VM gör, trots att det bara rör sig om en vanlig SSL-match i omgång 18.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0