Målislöst

Ja, idag känns det som att jag har mer att skriva. Sen är det ju upp till er att bestämma om det är värt att läsa. Idag har det blivit en hel del innebandyarbete både i pappersform, framför datorn och i form av ett lunchmöte på hotellet.
****

Kvällens träning fick genomföras utan målvakter, vilket innebar en inriktning på passningar och försvarsspel. Avslutsövningar får vi ta en annan gång. Det vet man ju själv hur trist det är att öva avslut på öppna mål. Inledningsvis så var det bra fart och fokus, men mot slutet tappade vi i koncentration, vilket gjorde att stafetten kom väl till pass för att krama ur den sista orken. Ingen match i helgen, utan tid för återhämtning.
****

Tog mig någon halvtimme i eftermiddag och läste ut Nick Hornbys "Fallhöjd". Även om jag tycker att denna bok inte nådde samma höjder som "High Fidelity" och "En god människa", så var det ett perfekt avbrott i min ständiga kriminal-marathon. Just Hornbys sinne för humor och träffsäkra iakttagelser av samhället gör honom till en av samtidens bästa skildrare. Detta trots att han håller på helt fel lag...
****

Jaja, dagens blogg torde väl inte vinna några litteraturpriser, men det är väl inte heller min ambition. Just nu siktar jag på att få i mig lite fika och sen börja läsa Michael Connelys "Fallet avslutat". Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0