En söndag som alla andra

Jag har som vana att alltid slå på radion så fort väckarklockan ringer och kanalen som gäller är uteslutande P3. I morse var inget undantag, men när jag kom på jobbet lät jag radion vara kvar på P4(lördagskvällarna innebär Sportextra). Jag har alltid haft svårt för Morgonpassets Göteborgsvariant, då programledarna haft en tendens att ta sig själva på lite för stort allvar och ha alltför pretentiösa sändningar. Efter årsskiftet har detta blivit ännu värre. Istället för att sända från studion, så har två tredjedelar av programledarstyrkan flyttat ut och sänder istället från andra delar av staden. Detta har i helgen inneburit att man sänt från den enas lägenhet och vi har bland annat fått höra toaletter spola och vattenkranar som stått och runnit. Vad är poängen med detta? Jag är då inte det minsta mottaglig för den typen av program på morgonen så imorse blev det istället Tengby och Mannheimer som fick underhålla i bakgrunden. Tyvärr håller P4-musiken inte alls samma klass som den i P3, men en sån här gång kan jag ta det. Imorrn är Stockholmsredaktionen tillbaka och då blir det mer lättsmält...
****

Damerna hade hemmamatch idag och det blev tillslut seger mot Umeå Citys andralag. Det har ju varit på bortaplan som man tagit de flesta av poängen hittills i år, så det var dags att ta några poäng inför hemmapubliken också. Extra kul var det att se att "mina" 94:or gjorde riktigt bra ifrån sig, där Lilly L till och med gjorde 3-1-målet på egen hand.
****

Om en vecka är det dags för Super Bowl, men jag har fortfarande inte hört nåt om huruvida #92 tänker upplåta sin lägenhet för detta evenemang. Hursomhelst så är det Pittsburgh Steelers och Arizona Cardinals som möts och jag tippar Steelers som mästare...
****

Lance Armstrong kom slutligen på 29:e plats i Tour Down Under, men det säger egentligen ingenting. Han använde nog bara tävlingen till att känna in sig på elittävlandet igen. Det blir nog först under Giro d'Italia som vi får se om han är tillbaks i gammalt gott slag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0