En annorlunda dag

Det hör inte till vanligheterna, men ibland infaller dom. De innebandyfria dagarna. Idag har varit en sådan och bortsett från lite pappersarbete som rörde innebandyn, så har jag kunna ägna mig hel åt livet utanför.


Förmiddan veks åt städning, vilket verkligen var på tiden sedan stora dammarméer bildats lite överallt. Nu doftar det dock såpa runt omkring mig och pappershögarna är välordnade. På detta följde en latte, gjord med lillebrors Nespresso-maskin, och sen bar det av till jobbet för biltvättning. Även Million Dollar Baby har blivit eftersatt de senaste veckorna och tvätten var välbehövlig, men nu glänser även hon. En timmes avkopplande bokläsning på det hann jag också med innan middagen.

Efter att ha fyllt på energiförråden så blev det en långpromenad i det härliga vädret. Frisk luft har väl varit en brist för mig på slutet, men nu känns det genast bättre. Kvällen avslutades med lite Handbolls-VM, Entourage och de sista avsnitten av förra årets julkalender. Nu väntar sömn och imorrn en heldag i stan med Rebellen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0