Innebandytisdag

Förbundet skrällde igår och la ut Ungdoms-DM-lottningen redan dagen före utlovat. Synd dock att man strukit klassen som vi skulle varit med i pga för få deltagande lag. Varför inte lira en final direkt istället?

****

Tisdagen innebar färd till träningen direkt från jobbet och det första jag gör när jag kommer till FC är att snabbt räkna hur många dom är som tränar på passet före. Idag var det FP00-01 som tränade och det sprang runt så många små  innebandyspelare att jag inte fick grepp om hur många dom var. Till slut landade jag på runt 30, vilket är en ruggigt bra siffra.

****

Även om förbundet lyckades i fallet med DM-lottningen, så har det varit desto fler turer runt F93-länslaget. Den första gallringen skulle göras och jag fick följande mail från Ahlehjelm :

"Hej!

Jag förstår att ni är många som sitter och väntar på uttagningen till
zonträffarna för F93.
Det var sagt att de skulle komma denna vecka senast men det är nu fredag
kväll och de kommer tyvärr inte idag heller.

Till detta finns det två anledningar.

1. Olle Eliasson, min kollega, har valt att hoppa av uppdraget som
kapten. Detta gjorde han i slutet av förra veckan och arbetet att hitta
en passande kollega har prioriterats under denna vecka.

2. Den rådande arbetssituationen på VIBF:s kansli är oerhört pressad
just nu då upp mot 10 lag hoppat av respektive serie under den senaste
2-veckorsperioden. Detta har tvingat oss att styra om ca 300 matcher med
allt vad detta innebär. Till detta kommer premiärhelger med
domartillsättning från Dalarna och norrut. Jag har tvingats till andra
arbetsuppgifter än distriktslagetsarbetet som var planerat till
onsdag-torsdag denna vecka.

Kontentan av följande:
Jag kommer att under måndagen och tisdagen ringa runt till er tränare
för att kolla spelarnas staus med er. Efter det kan truppen presenteras.
Jag hoppas att ni kan lugna spelarna och själva redan nu ha det tålamod
som senare kommer att  känneteckna Västerbottentjejernas numera
klassiska försvarsspel.

Jag önskar er en trevlig helg. Själv åker jag till Stockholm för en
observatörsutbildning. Jag är tillbaka måndag morgon.

mvh
Jonas Ahlehjelm
Västerbotten F93"


Måndagen förflöt och på tisdagskvällen fick jag följande SMS:

"Måste tyvärr "omboka" F93-samtalet till tors.Sitter m Lasse O på Bokningen(som jobbar över för våran skull)för att färdigställa serierna inför onsdagens möte./jah"

I torsdags plingade det återigen till i telefonen och displayen visade:

"Hej alla F93-ledare!Jag kommer ej hinna ringa till er alla ikväll, utan kommer kontakta er innan vi publicerar truppen& planeringen på tisdag.Mvh/Jonas, VIBF F93"

Idag är det tisdag, jag har inte hört nåt från honom men följande går att läsa på förbundets hemsida:

http://www.innebandy.se/templates/page____107511.aspx

När ska dom lära sig att inte utlova en massa deadlines som dom inte kan hålla?

****

F98-99 var återigen 22 på träningen, varav två nya från Tavelsjö. Vår versamhet blir större på alla sätt. Snart kan man pensionera sig med fullgjort livsverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0