Tell me why I don´t like Mondays

För första gången under min femåriga tränarkarriär, så har jag träningsfria måndagar. Tidigare år har det varit standard med träning 17:00-18:00 med något av de lag jag tränat. Tiden har inte varit optimal, men det har funkat. I år gick det dock inte träna den tiden och såhär några veckor in på säsongen, så måste jag erkänna att det känns ruggigt skönt. Vilken lyx det är att få komma hem relativt tidigt från jobbet och slippa stressa iväg til FC. Det kommer säkert kännas ännu bättre när serien drar igång och man efter söndagsmatch slipper ladda om till måndagsträningen.

****

Eftersom jag har ett obefintligt intresse för att meka med bilar vet jag inte hur vanligt det är, men faktum är att sen i lördags så har tre olika personer haft planer att byta avgassystem på sina bilar på OKQ8. Tyvärr så har det inte varit möjligt eftersom vår billyft varit trasig sen i somras. Nån mer insatt kanske har hard facts huruvida detta var helt normalt eller om det var en hög procent bilägare som ville byta sina ljuddämpare.

****

NHL är igång och Rangers åker hem från Europa med två segrar av två möjliga. Det ska bli fantastiskt att få se dom live i Garden till våren.

****

Nytt för iår är att vi har aktiva inom föreningen som är bosatta i Botsmark. Nu finns det saker som tyder på att vi snart även har deltagare från Tavelsjö-området. Hur kul som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0