Sköna söndag

Eftersom jag bara är ledig varannan helg så är just dessa lediga helger nåt man måste ta vara på. Drömmen vore då att stiga upp lagom tid, kolla nattens NHL, äta frukost, surfa lite mer, ta en, löprunda, fika, läsa en bra bok i några timmar och sen avsluta dagen med en bra tv-match och en film. Naturligtvis inträffar detta endast ett par gånger varje år och då under sommaren. Dagens aktiviteter har dock sett ganska snarlika ut. Det gäller bara att byta ut bokläsningen mot några timmars arbete rörande den kommande Tofta-försäljningen och utskicken av träningsavgifterna. Nu sitter jag i alla fall framför en NFL-match och njuter av stillheten.


****


Några av föreningens lag har varit i farten i helgen, men jag har bara bevistat damernas match mot Skellefteå igår och den matchen har redan bloggrannen kommenterat.  Jag tror dock han missade att förmedla slutresultatet 4-4 och det faktum att Vindeln kvitterade med 24 sekunder kvar av matchen. Starkt.


****


Rangers har öppnat NHL-säsongen med fyra raka segrar. Jag njuter, även om jag somnade ifrån matchen mot Blackhawks efter den första perioden häromnatten.


****


P93 är vidare i DM sedan man slagit ut Sandåkern med 3-1 idag. Sämre gick det visst för herrlaget som förlorade sin andra raka match i fyran, denna gång mot Holmsund. Det tredje Vindeln-laget som lirade match idag var P98-99 som mötte Strands IK på bortaplan. Förlust 13-8, men det måste ju ha varit en underbar match att se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0