Midnatt till sju

"Det är två Umelag och fullsatt på läktarn..." sa Dalentränaren Tomas Andersson till Västerbottensnytts reporter innan matchen, samtidigt som läktarsektionen bakom honom gapade tom. Knappast en talande bild, då det visst var fullsatt under match, men ändå en kul liten passus, som får inleda dagens blogg.


****


Jag hade själv inte möjlighet att se Umeåderbyt - som slutade med Dalen-seger, 8-7 i sudden - utan istället träningsmatchade vi mot P96-97. Måste ärligt säga att jag inte hade nån direkt koll på hur vi stod rent spelmässigt såhär veckorna före seriepremiären, men jag blev positivt överraskad. Tjejerna hade uttryckt en viss nervositet, kanske inte inför matchen som sådan, utan snarare inför rädslan att förlora mot killarna. Det skulle dock visa sig ganska snabbt att det inte fanns någon anledning att oroa sig. Slutresultatet blev 7-0 och bortsett från början av den andra perioden, så spelade tjejerna övertygande, såväl framåt som bakåt. Återstår nu att se hur vi klarar oss mot GUIF i seriepremiären nästa helg.


****


Först klippning, sen Umeå och möte med Team Sportia, vilket resulterade i en fullpackad Million Dollar Baby på hemvägen. Snabba ryck hemma för att hinna förbereda för kvällens match och sen iväg på FC, som jag lämnade ca 20:45. Imorrn har jag inga träningar själv, så då hoppas jag komma hem lite tidigare, men man vet aldrig.


****

Innan vår match så mötte F96-97 och P98-99. Även den matchen slutade med tjejseger, 2-0. Seriepremiärerna är nu inte så långt borta, vilket innebär att det kommer spelas en väldans massa matcher under vintern och våren. Det ska bli ruggigt kul att följa alla dessa lag.


****

Detta blev ett inlägg fyllt med bisatser, men (hm...) ibland blir det bara så och nästa gång kan det bli en stor osammanhängande sörja utan några som helst skiljetecken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0