Smoooooth

När man som jag i princip är beroende av att ha koll på vad som hela tiden händer i sportvärlden (och till viss del även i den vanliga världen), så är det en dag som denna riktigt jobbig att hinna ikapp sig själv. Naturligtvis så sover jag så länge som jag vågar för att hinna till jobbet i tid, sedan måste lunchen ägnas åt att äta(mat som det vanligtvis tar några minuter att värma), förbereda och plocka ihop grejerna inför kvällens träning och sen nyttja resterande tid, ca 10-15 min, åt att kolla mailen och eventuellt besvara viktiga såna och sen snabbt skumma av aftonbladet.se. Efter jobbet har jag en kvart på mig att ta mig till FC och byta om, snacka lite med dom som tränar innan och sen starta den egna träningen med en kort samling. Efter genomförd träning är jag "vuxen" på F98-99-träningen och runt halv nio kan jag dra mig hemåt. Väl hemma är det dusch och sen laptop i knäet för att försöka "hinna ikapp" och ända komma mig i säng i rimlig tid. Verkar inte som att jag lyckas med det ikväll heller. Jag vill ju hinna blogga också, så ikväll hinner jag nog inte uppdatera mig till belåtenhet...

****

Brukar under det kalla halvåret ha problem med att mina knogar torkar och spricker upp, eftersom jag tvättar händerna så ofta pga korvförsäljningen. Förra veckan kom dock kollegan Viveca(betoning på den andra stavelsen)på den briljanta idén att vi skulle prova en ny tvål. Succé direkt! Efter fyra arbetsdagar är mina händer fortfarande hyfsat mjuka och huden har inga tendenser till sprickor.

****

Härlig Dalen-seger igår. Som vanligt får jag alltid lite ångest när jag inte kan vara på plats själv på Gammlia, men det fick ju gå ändå. Skönt dock att Dalen i år vinner matcherna även om man leder i slutminuterna. Naturligtvis pratas det om final och SM-guld redan nu bland innebandyfolket i Umeå. Men än är det MYCKET långt dit.


Kommentarer
Postat av: Bea

Hej , haft en bra tisdag?

2008-11-18 @ 23:30:25
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0