Tiden försvann

Jag hamnade i sekretariatet på P91-matchen idag. Det blev seger med 1-0 mot serieledarna IBK Dalen/GUIF, sedan man spelat mycket disiplinerat. Resultaten kan faktiskt innebära att man spelade bort serieledarna från seriesegern. Mer anmärkningsvärt var att matchklockan återigen strejkade, vilket innebar att vi fick ta tid med ett stoppur. Det är nog dags för Fritidscentrum att investera i ny utrustning till nästa säsong.

****

Grattis till Umeå City och Ersboda, som idag säkrade segern i ettan respekrive tvåan. Jag känner redan en liten längtan efter derbyna mellan Dalen och City nästa säsong.

****

Canal+ bjuder på Pittsburgh-Atlanta ikväll och även om det inte är samma underhållning som igår, så är det alltid kul att se en spelare som Evgeni Malkin spela hockey. Om hans form håller i sig, om värvningen av Hossa slår väl ut och om Sidney Crosby kommer tillbaka från sin skada, så blir Pens farliga i slutspelet.

****

Jag fyndade skor hos Cykelollson igår. Även om jag redan har två par av plastmodell (typ: Crocs), så kändes det helt rätt med ett par Cloggens. Återstår att se om dom blir lika givna favoriter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0