Kent levererade

Som tur var så var det bandet Kent som klev upp på scénen i Swedbank Arena runt tjugo över åtta igår. Jag tror inte att Peters pappa hade kunnat leverera en sån fantastisk föreställning som vi nu fick se.

Detta var min femte Kent-konsert och jag tror att jag kan konstatera att det var den bästa upplevelsen hittills. Sin vana trogen tar det några låtar innan bandet kommer igång ordentligt, men sen öser man på med kanonlåt efter kanonlåt av bara farten. Finns det nåt annat svenskt band som kan spela 20 låtar och ända bara skrapat på ytan bland sina hits? När man dessutom plockar fram pärlan "Innan allting tar slut" får det mig att rysa av välbehag. Bara den skulle gjort konserten värd att besöka. Den andra bomben är när "Om du var här" övergår till en helt magisk, upptrimmad version "Dom andra". Jag tror inte Kent låtit bättre än just i det ögonblicket.

Extranumren "Kevlarsjäl", "VinterNoll2", "747" och slutligen "Mannen i den vita hatten" avslutar kvällen på ett sätt som jag inte kommer glömma i första taget. Kent har gjort det igen och jag tror inte det var sista gången...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0