Snö eller regn, vad är skillnaden?

Jag har precis sopat av en decimeter med snö från min Million Dollar Baby. Vi har en vinter som man aldrig blir klok på. Ena dagen är det snöborste som gäller för att det nästa krävs spolarvätska för att ta sig någonstans. Nu blir det då ljusare i alla fall, men jag blir inte fövånad som det regnar inom några dagar igen.

****

Hemmamatch mot Dalen imorrn och det återstår att se om dom kommer med sina 94:or eller sina 95:or. Sist spelade dom med 94:orna och vi vann med 3-1, men jag har en liten känsla av att det yngra laget är bättre. Hursomhelst så måste vi gå in med rätt inställning och vara på tå från start. Det senare missade vi mot Holmsund förra helgen, men en stark andraperiod räddade en poäng. Nu ska vi ta vår första hemmaseger för säsongen.

****

Conference Championships i NFL i morgon kväll. Först Patriots-Chargers, där det ska bli mycket spännande att se om New England håller sin förlustfria svit intakt. Sen blir det Packers mot Giants, där jag hoppas på en seger för New Yorkarna. Vore grymt med en Super Bowl mellan New England Patriots och New York Giants om två veckor.

****

Helt rätt av Westling och Dalen att överklaga den sju matcher långa avstäningnen. Jag tycker fortfarande att det var en ful grej som han gjorde, men det känns inte rimligt att han åker på sju matcher och Kimmo Eskelinen får en landskamp(!) för en cross-checking i nacken efter avblåsning.

****

Idol-Sam ska visst uppträda under Ligacupfinalen. Vet inte riktigt om det lockar fler eller färre åskådare. Om man ser matchen i TV4 Sport så kan man ju byta kanal under pauserna.

****

Idag blir det ett beök hos Cykel-Ollson följt av P91:s match mot Sandåkern kl 13 på Fritidscentrum. United spelar kl fyra och sen är det Handboll, Sverige-Frankrike, ikväll kl 20.15. Finns inte en chans att livet blir tråkigt en dag som denna.


Kommentarer
Postat av: ?

LOOOOOOOOOOOOOL!

2008-01-21 @ 13:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0