Raketer och kubanska cigarrer

Förkylningar och andra krämpor fortsätter att hålla i sig, så vi var inte så många som tränade igår heller. Nu återstår det ju bara en match av serien, så det är ju bättre att dessa spelare vilar så att dom kan spela matchen. Nästa träning är på onsdag och då hoppas jag vi är två femmor i alla fall.

****

Fick en mindre chock igår när jag skulle iväg med Million Dollar Baby. Den var otroligt smutsig! Eftersom det var mörkt när jag kom hem på söndagkvällen så reflekterade jag inte över det, trots att jag kryssat genom en hel del vattenpölar och gegg både på E4:an och i Umeå. Det fick bli tvättning idag och nu är den skinande ren igen. Återstår att se hur länge den får förbli det.

****

Eftersom vi blev tilldelade platser precis bakom seket på Dalen-matchen i söndags, så fick vi ta del av det lilla kaos som innebar fördelning av diverse priser efter bollkastningen. Ett presentkort blev utdelat till en liten pojke, men det var visst fel och det rycktes bryskt tillbaka. Killen såg tämligen förvånad ut, men blev väldigt nöjd när det visade sig att han istället vunnit en t-shirt med Peder Bodén, signerad av Peder Bodén. Jag kan tänka mig att han tyckte det var ett betydligt bättre pris än ett presentkort på Umeåflyg.

****

Fidel Castro avgick inatt. Jag väntar med spänning på att Rebellen ska kommentera det i sin just nu väldigt ägande blogg.

****

Kul att målraketerna var tillbaka i Gammliahallen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0