Jag kommenterar inte Melodifestivalen här iår heller

Renforsskolan har haft friluftsdag idag och jag befarade därför att kvällens träning skulle bli lite avslagen. Jag hade fel. Det var både bra fokus och bra fart från start och vi var mer än två femmor för första gången på två veckor. Til och med spelet på slutet såg bra ut. Det gör det nästan aldrig annars. Några är fortfarande förkylda/skadade, men det känns helt okej inför söndagens match mot Sävar.

****

CL-åttondelar två kvällar irad. Tyvärr har man lyckats lotta matcherna så att de tre mest intressanta matcherna spelades ikväll, samtidigt som de lag som spelade igår inte tilltalar mig särskilt mycket. Valet föll trots detta på Liverpool-Inter igår. Jag trodde faktiskt att Inter skulle få med sig 0-0, men jag är imponerad över Liverpools slutforcering. Till #92:s stora glädje så tror jag det blir rött avancemang.

Ikväll valde jag Lyon-United som huvudmatch och resultatet, 1-1, gör att det även här lutar åt engelskt avancemang. Grym prestation av Benzema vid 1-0 och skön kvittering av Tevez. Annars inget att förmedla. Bättre fart i Arsenal-Milan där gästerna spelade italienskt och 0-0 är ett resultat som man verkade nöjda med. Barca vann borta mot Celtic och där ska det mycket till för att spanjorerna ska missa kvarten.

****

Domare på söndag ser ut att bli min gamla datalärare Charlie. Vännäs AIK:s starke man. Han dömer tillsammans med sin son som glömde pipan hemma sist dom besökte Vindeln...

****

Rebellen messar att han fått ledigt den 6 mars. Då bär det iväg till Ö-vik...

****

Apropå ingenting: Frank Sinatras My Way är en grym låt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

"Til och med" MEN JA!

2008-02-21 @ 16:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0