Innebandy och/eller rugby

På grund av Rebellens och Homers P96/97-projekt, så upplät vi våran träningstid åt dom. Istället så tog vi med oss klubborna ut och lirade i snön. Det blev ett mycket lyckat avbrott i den vanliga träningen. Även om reglerna bröts oftare än dom följdes och det många gånger liknade rugby mer än innebandy, så får träningen betraktas som en succé. Visst kunde vi varit fler, men som vanligt när man bryter träningsmönstret så är det några som inte hänger på. Men jag tror att alla som var där är överens om att dom missade något.

****

Jag är rädd att min förkylning inte tyckte att det var lika lyckat att spela innebandy. Det har inte hänt så mycket det senaste dygnet. Det har varken förbättrats eller försämrats, men jag har en känsla av att det inte kommer vara lika roligt att vakna imorrn.

****

Snön som fallit idag bildade ett mjukt lager på den hårda snön/isen. Det var tur det eftersom de flesta närkamperna slutade med att någon låg på backen.

****

Trading deadline i NHL igår. Kul med fler svenskar till Rangers och spännande att Caps rustade för att ta sig till slutspel. Också kul att Peter Forsberg ska göra comeback, men jag befarar att Colorado får svårt att ta en plats bland conferencens åtta främsta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0