Härlig nattvaka

En liten förkylning har slagit sina klor i mig sedan jag gjorde några byten på träningen förra veckan. Troligtvis så fick kroppen en sån chock av den plötsliga ansträningen, att den inte kunde försvara sig. Snuvan sitter i än, men som tur är så verkar halsen klara sig. Nu är målet att även slippa den sedvanliga hostan som alltid drabbar mig några dagar in i förkylningen. Min plan är att ta det väldigt lugnt...

****

Super Bowl XLII inatt blev precis så spännande som jag hoppats. Lagens försvarslinjer dominerade, men det slank igenom några Touchdowns i alla fall. Dittills obesegrade Patriots tog ledningen med 14-10 när bara två och en halv minut återstod, vilket innebar att Giants behövde göra ytterligare en TD för att gå om. Ett helt sjukt spel där jättarnas Quarterback Eli Manning slet sig fri från en trolig sack och sedan hittade Tyree som med bollen fastklämt på hjälmen baklänges, böjd som en banan ordnade de yards som man behövde för en 1st down och fortsatt bollinnehav. När det sedan återstod 35 sekunder så skickade Manning på nytt iväg en passning som hittade Plaxico Buress i End Zonen och matchen hade vänt igen. Patriots hade chansen att den sista halvminuten ordna förlängning, men New York-försvaret stod upp bra och skrällen var ett faktum.

Homer och Rebellen somnade tyvärr i halvtid och missade det rafflande slutet. Jag skulle inte ha kunnat förlåta mig själv om jag råkat ut för samma sak....

****

Match mot GUIF på onsdag och då gäller det att vi skärper oss. Senaste matchen var verkligen inget att hänga i julgranen och träningarna under uppehållet har inte varit dom bästa, men jag känner på mig att vi kommer ta vår första hemmaseger för säsongen.

****

Falun-AIK på TV4 Sport ikväll. Vågar man hoppas på en ny förlust för stockholmarna?

****

Super Bowl innebar att det bara blev 4 timmars sömn inatt och imorrn börjar jobbet kl 6.45. Det är knappast optimalt att sova lite när man vill bli av med en förkylning, men det får gå ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0