Do you know the way to San Jose?

Nu börjar det ha gått för långt. Bara den sista månaden  är skillnaden oroväckande stor. När jag ska upp och jobba så är det aldrig några problem. Disiplinen är stor och jag snoozar bara i 18 minuter, innan jag stiger upp och jag har aldrig försovit mig sen jag började ha ansvar över min egen väckning. Det är när jag är ledig och inte har nån tid att passa som jag börjar ligga illa till. Min vana trogen så ställer jag väckarklockan på 08:00 och tidigare har jag snoozat 25-35 minuter. De senaste veckorna har det dock ofta blivit upp emot en timme. Detta kan bero på att jag varit förkyld och att kroppen då varit i behov av mer vila, men även efter mitt tillfrisknande så har jag svårt att stiga upp. Just den tiden på dygnet är det svårt att tänka sig en härligare plats än den varma sängen...

****

Försökte ikväll hjälpa en östeuropeisk(?) lastbilschaufför att hitta till E12. Den svåra biten i detta visade sig vara att beskriva hur man hittade ut ur Vindeln. Annars är man ju van att få höra hur svårt det är att hitta stället där jag jobbar...

****

Nu när Rebellen har börjat blogga från arbetet finns det verkligen inga ursäkter för honom om hans bloggfrekvens skulle avta igen.

****

Kampen om förstaplatsen i NHL:s Southeast Division är ruggigt spännande. Eftersom ettan i varje division går till slutspel oavsett antalet totala poäng och att divisionen är svag jämfört med dom två andra i Eastern Conference, så måste man nog ta förstaplatsen om man vill lira Stanley Cup. Jag skulle kunna tänka mig att det blir Carolina Hurricanes som tillslut avgår med segern, men just nu håller jag tummarna för Washington Capitals. Som jag skrivit tidigare här i bloggen så finns det få lag som har så snygga matchställ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0