Cupen dag 1 (liveblogg)

Nu dröjde det visst lite väl långt in på dagen innan jag kommit mig för att skriva några rader. Det har varit full fart hela tiden och jag verkar ha uppskattat matchlängderna helt galet. Vi ligger väl just nu en kvart efter schema och det torde väl bli mer efterhand, även om vi har skjutit in tio extraminuter lite senare.

****

Jag och #92 hoppade in och dömde premiärmatchen i Dödens Grupp, grupp D. Det var en ganska lättdömd match då båda lagen spelade innebandy och gav oss domare en chans att döma. Då var det svårare att döma Team Wiken-Rödå nr 17, där det var många slag och tjuvsmällar. Nu har vi "riktiga" domare från Vännäs som dömer några matcher och sen kommer Joni och tar kvällsmatcherna.

****

Hittills så har Team Wiken säkrat segern i Grupp A och Fahlgrens Åkeri har blivit 3:a i Grupp C. Övriga placeringar är i nuläget oklara, särskilt i Grupp B där lagen hittills bara spelat oavgjort.

****

Korven verkar gå väldigt bra. I detta nu finns det bara två oöppnade burkar kvar. Däremot tror jag inte riktigt att folket har upptäckt riktigt att vi säljer goda hamburgare också...

****

Nu börjar man känna sig lite halvtrött. Just denna tiden på dagen är väl den mest kritiska om man stigit upp tidigt. Bara att härda ut dom timmar som är kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0