The 12th Night

Jag trodde att jag på dag 12 skulle va ganska mör, less och i stort behov av en ledig dag. Konstigt nog känns det inte alls så, utan det är mer som att man har fått upp tempot och att allt bara flyter på. Kroppen är ju ganska van vid jobb på veckorna och innebandy på helgerna. Nu återstår ju bara en normallång arbetsvecka - fem dagar - innan jag blir ledig i fyra dagar.

****

Dom fyra dagarna kommer jag tillbringa i Stockholm på innebandykonvent och SM-finaler. Tyvärr åkte Täby ut igår, men det hade ju bara varit för otroligt om dom skulle tagit sig till Globen i år igen. Jag hade hoppats på att få se gårdagens semi via nätet igår, men icket. Webbsändningar är minst sagt opålitliga. I och med att AIK vann och gick till final så känns det ganska klart vart sympatierna hamnar under finalen...

****

Helt enligt förhoppningarna så lyckades jag hålla mig vaken under hela den första matchen mellan Devils och Rangers. Två timmars sömn före och fyra efter funkade helt okej. Skön seger och en mycket bra start på slutspelet. Inatt blir det ett nytt försök när Washington tar emot Philadelphia. Jag siktar på samma upplägg...

****

Center Dark är en av mina klara godis-favoriter och det är inte helt omöjligt att Cloetta lyckats igen. Igår fick vi nämligen ett smakprov på Center Jordgubb-Lime. Det udda med den är att den även innehåller chili. Eftersmaken är minst sagt märklig, men jag tror jag är positiv till den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0