Bank vs. Niva vs. Lyxén

P93 vann sin första match i Umecupen nu på morgonen, 3-2 mot Notviken. Rapporterna säger att man inte kom upp i normal standard, men trots detta knep tre viktiga poäng. Nu ser det ut som att nästa match, mot Umeå City kl 13.00, kan bli avgörande för eventuellt avancemang. Övriga resultat i gruppen och det resterande spelschemat talar för en spännande lördag i Sporthushallen. Tyvärr kommer jag själv befinna mig på OKQ8, men det finns som tur är gott om rapportörer på plats...

****

Kollade in Aftonbladets nya Webb-tv-program Bank vs. Niva och det slog mig hur ruskigt bärlika Erik Niva och Dennis Lyxén är.

****

Caps har nu allt i egna händer när det gäller den sista öppna slutspelsplatsen på andra sidan Atlanten. En poäng mot Florida, som mycket överraskande slog Carolina inatt, och slutspelsplatsen är säkrad. Jag är särksilt imponerad över det faktum att en av Caps bästa spelare, Micke Nylander, varit skadad nästan hela säsongen. Det kommer bli otroligt kul att följa dom i slutspelet, som inleds till veckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0