Web-TV och apor

Innebandy-VM är igång och jag tog mig en liten titt på de ambitiösa web-sändningarna som danska sport4u.dk levererar. Livesändningar från alla matcher och visst är det kul att man kan följa turnerningen på nåt sätt nu då inte tv sänder, men ljud och bild lämnar en hel del i övrigt att önska. Man kunde dock se att det var ganska glest på läktarna. Det verkar vara svårt för arrangörerna till många landslagsturneringar att locka folk till några andra än hemmalandets matcher. Storleken på arrangemanget måste nog vara i fotbolls-EM, -VM-klass för att det ska bli totalt utsålt och där är vi verkligen inte än med innebandyn

Sverige vann f.ö. planenligt mot Singapore med 23-1. När jag ser såna totala utklassningar är ofta min första tanke: "Hur kunde man släppa in ett mål?"

Läste idag en mycket bra krönika av Kristina Kappelin i Sportbladet. Den handlade om Ivan Basso och dopningen inom cykelsporten. Läs den här: 

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1067887,00.html
Det avslutande stycket är helt genialiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0