Mattesnillen

Jag hade inte tänkt ägna hockey-vm nåt utrymme alls i denna blogg, men jag måste bara nämna en liten anekdot från gårdagens kvartsfinal mellan USA och Finland. Jag kom in i matchen lagom till straffslagningen, som kommenterades av herrar Lasse Kinch och Leif Boork. Dessa båda spekulerar i hur ofta det blir mål på straffar i hockey och Boork lägger fram att han tror att ungefär en av fyra sitter (25%). Kinch replikerar då: " Tror du verkligen det är så mycket?" och menar att han har för sig att det blir mål på 3 av 10 straffar. Vad innebär då detta? Han tycker själv att 25% låter otroligt mycket, men tippar istället på 30%. No further comments...

Stanley Cup-slutspelet är nu inne i semifinaler, Detroit-Anaheim och Ottawa-Buffalo, och det känns mycket intressant. Två matchserier som kan bli hur underhållande och spännande som helst och det gör ju inte saken sämre att vi har flera svenskar som har betydande roller i sina lag. Jag hade ju helst sett att NY Rangers varit ett av lagen, men Detroit-Ottawa i den kommande finalen kan jag köpa. Två spännande veckor väntar.

Imorrn börjar Giro d'Italia och Innebandy-VM. Fan vad det finns mycket intressant sport...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0