Forsflugorna är här!!

Det blev broarna idag, för första gången sen en liten förkylning. Jag befarade att värmen skulle vara lite för tryckande, men det skulle visa sig att det var nåt annat som plågade mer. Varje sommar kommer det en period på ungefär en vecka när forsflugorna (knott) invaderar slingan. På flera ställen är det som att springa rakt in i en vägg och det är bäst att hålla ögon och mun stängda. Man kan höra smattret från hur tusentals flugor träffar kroppen och faller till backen (eller rakt ner i skorna). Nu måste jag hitta en annan runda att springa ett tag framöver. Inte så kul.

För övrigt så är jag i slutfasen till att skaffa mig en cykel. Dom senaste dagarna har jag varit grymt sugen på att börja cykla lite längre sträckor och då vill jag ha en riktigt road-cykel, inget OK-rappel som jag lånar av farsan nu. Som av en händelse har jag ju lite kontakter inom cykelhandelsbranchen och om alla bitar faller på plats så finns den i min ägo i början av veckan. Detta innebär ju att ni inte behöver vänta till juli för att få läsa om cykel här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0