Fan, fans och fantastiskt

Helt fantastisk sommarvärme i helgen, men tyvärr fick man spendera mycket av tiden inomhus. Det märktes även på kunderna att sommaren kommit. Mer folk i farten, vilket jag gillar då det inte blir så segt att jobba. Glass, dricka, grillkol och tändvätska är det som gått bäst, samtidigt som korven mest hamnat i sopkorgen. Trots att jag gillar värmen så måste jag medge att det är grymt skönt att vi har en väl fungerande AC-anläggning som gör arbetet uthärdligt.

Fotboll i Tvärålund med Rebellen efter jobbet, men matchen avgjordes relativt snabb och efter 4-0 (i mitten av första halvleken) till hemmalaget skyndade vi iväg till parkeringen för att undvika att fastna i bilkö. Detta gjorde att jag hann hem i tid till den sista etappen av Girot och precis som väntat höll Danilo DiLuca den rosa ledartröjan ända in i mål. Nu blir det några veckors återhämtning innan Touren drar igång...

Händelserna i matchen Danmark-Sverige i EM-kvalet, förtydligar tyvärr bara hur fotbollen är på väg att göra sig själv riktigt illa. Det måste till en rejäl attitydförändring från alla håll, spelare, ledare, fans och samhället i stort för att vända den allt mer brutala trend som tydliggjorts den senaste säsongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0